Sunday, November 25, 2007

Misi Kemanusiaan TKO ke Sabah

Lawatan Ke Pusat Pengajian Pendidekan Islam Fi Dzilal Quran Kg Rosok, Kota Belud Sabah

Alhamdulillah aktiviti amal TKO tidak terhad di semenanjung sahaja malah telah menyeberangi Laut China Selatan. Pada bulan Mei 2007 yang lalu Saudara RamliSDAR bersama Saudara gazut telah pergi ke Sabah untuk melihat sendiri keadaan disana.

SMS dari ramlisdar setibanya beliau disana:
"sampai sabah dsebuah pondok tahfiz yg gurunya hanya mampu dbyr 200 sbln n tepaksa bepuasa tiada makanan.. pondok hampir hanyut dibawa sungai.."

"Alhamdulillah selamat tiba d Kota Belud SABAH. Gembira melihat anak2 bersungguh belajar ugama d pusat pend islam. Ada pelajar muaalaf yg belajar dgn azam untk menyebarkan islam pd famili dan kampong mereka belum islam. SEDEH SUNGGUH makanan tak cukup. Kadang anak2 terpaksa puasa. Sambil Sms ni saya nangis. saya cadangkan Tko beri tumpuan pd sekolah pondok ni. Akan kaji long term help. Sebab bangunan dah uzur. Tolong, SOS. RAMLISDAR"




Sabah

Perkembangan Di Kampung Rosok Sabah.

Gambar-gambar di majlis sumbangan pakaian kepada penduduk sekitar dan rombongan dari persatuan isteri2 pegawai Petronas Sabah.



Sabah 2

Ustaz sattar adalah Individu yang bertanggungjawap dalam usaha murni ini di Kampung Rosok Sabah. Sumbangan boleh disalurkan menerusi Tabung TKO atau hubungi terus Ustaz Sattar. Email: sattar4@gawab.com. Semoga usaha murni Ustaz Sattar ini diberkati Allah.

Rujukan : 1) Update lawatan delegasi TKO ke SABAH
2)Second call sumbangan pakaian etc untok Usaha dakwah d Sabah

1 comments:

HEM said...

macam mana dah perkembangan di sek agama ni?